Campus Groningen ook online in de lift › Campus Groningen

Campus Groningen ook online in de lift

Campus Groningen ook online in de lift

Campus Groningen ook online in de lift

do, 10 januari 2019

Hoe deed Campus Groningen het online in 2018? Dat vroegen we ons af begin januari. Wat blijkt: Campus Groningen is niet alleen de snelst groeiende Campus van Nederland, ook de online resultaten zaten enorm in de lift in 2018! Zowel onze website, maar ook onze social media lieten in 2018 een sterke toename in bezoekersaantallen en engagement zien. Daar zijn we blij mee! We hebben de resultaten in een handige infographic gegoten.

Infographic online resultaten van Campus Groningen in 2018
Infographic online resultaten van Campus Groningen in 2018
Download deze afbeelding

Ruim 76% meer websitebezoekers

Het eerste wat opvalt is de sterke stijging in het aantal bezoekers van onze website: gemiddeld 76% meer dan in 2017. Op onze website werd veel gezocht naar de bedrijven en bedrijvigheid op onze Campus. Een van de populairste nieuwsonderwerpen was het bericht dat de Campus is uitgeroepen tot snelst groeiende Campus van Nederland, waar we zelf ook zeer trots op waren in 2018. Ook berichten over alle nieuwe bouwambities op de Zernike Campus en de Healthy Ageing Campus konden op veel interesse rekenen, zoals bijvoorbeeld het nieuwsbericht over de nieuwe inrichting van de Noordentree van de Healthy Ageing Campus.

 

Populair op social media

Bij de social media hadden we vorig jaar een mooie primeur: de eerste edities van onze nieuwe reeks CampusTV werden eind november gelanceerd! Met deze tv-serie die samen met OOGTV wordt gemaakt, willen we Groningers op een leuke manier kennis laten maken met wat er allemaal op de Campus gebeurt. Programmamaakster Suzan de Grijs: "Voor veel stadjers is Campus Groningen eigenlijk  een onbekend deel van de stad. Ze zien natuurlijk de bedrijven wel van de buitenkant, maar wat er nou precies binnen gebeurt?  Met CampusTV willen we allereerst aan iedereen laten zien wat er hier allemaal wordt uitgevonden, onderzocht en uitgevoerd.” Alle afleveringen zijn te bekijken op ons YouTubekanaal.

Eindsprint
Op de overige social media van de Campus (Twitter, Facebook, Instagram en LinkedIn) was CampusTV direct populair. Opvallend was tot slot de 'eindsprint' die het bericht over de rookvrije UMCG eind december maakte. Vele duizenden mensen bekeken dit bericht op LinkedIn en Twitter en maakten het hiermee het populairste bericht op deze twee media.